Vanuit de basisverzekering heeft u eens in de 5 jaar recht op vergoeding van een volledig kunstgebit.
Houd wel rekening met eigen de bijdrage en het eigen risico, hier wordt meer over verteld onder het kopje 'Wat betaal ik zelf?'
De kosten van een gedeeltelijke (frame) prothese vallen niet onder de basisverzekering. Dit zijn particuliere kosten. De kosten voor een gedeeltelijke (frame) prothese kunnen geheel of gedeeltelijk vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering. Dit verschilt per aanvullende verzekering.
Wilt u precies weten of u in aanmerking komt voor vergoeding? Bel 010 - 226 4 226
Eigen risico
In Nederland kennen wij een verplichte basisverzekering met een wettelijk eigen risico. In 2024 is dat € 385,-. Het wettelijk eigen risico is een deel van de jaarlijkse zorgkosten dat de persoon die de kosten heeft gemaakt zelf moet betalen.
Eigen bijdrage
De eigen bijdrage voor een volledig kunstgebit bedraagt 25% van de totale kosten.
De eigen bijdrage voor een klikgebit bedraagt 8%, 10% of 17% van de totale kosten.
De eigen bijdrage voor reparaties en rebasingen bedraagt 10% van de totale kosten.
Aanvullende verzekering
De eigen bijdrage kan gedeeltelijk tot geheel vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering. Dit verschilt per aanvullende verzekering.
Wilt u precies weten wat u zelf betaald? Bel 010 - 226 4 226
De tarieven voor de behandelingen worden vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en zijn voor iedereen gelijk.
Download hier de NZa tarieven Tandheelkundige zorg. *
Voor meer informatie over de tarieven bel 010 - 226 4 226
* Tandprothetische praktijk Van der Schaft is niet verantwoordelijk voor de juistheid van tarieven die gepubliceerd worden door derden. Er kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleend. Dit geldt ook voor typ- en drukfouten.
U ontvangt uw rekening van Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Regel het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:
• Status van uw betaling controleren
Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
• Betalingsregeling treffen
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
• Veelgestelde vragen bekijken
Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).